Klaipėdoje pradedamas trasų atnaujinimas2018-04-09
Šiemet neįprastai anksti Klaipėdos energetikai imasi šildymo trasų rekonstrukcijos. Jau kitą savaitę, jei orai nesukliudys, Taikos prospekto atkarpoje nuo „Avitelos“ iki „Akropolio“ bus keičiami seni vamzdynai, o kiek vėliau statybininkai kibs į magistralinių trasų atnaujinimo darbus Lypkiuose ir prie Mokyklos gatvės viaduko. Jei visus planus pavyks įgyvendinti, per artimiausius metus „Klaipėdos energija“ uostamiestyje atnaujins apie 11 kilometrų trasų už 7 milijonus eurų.
Europinė parama – 4 magistralėms
Šiluminių trasų keitimas itin brangus. Pakeisti vieną kilometrą vamzdynų kainuoja nuo trečdalio iki vieno milijono eurų, nelygu, kokio diametro vamzdžiai klojami ir kokio sudėtingumo yra atliekami darbai. Tad siekdama pasinaudoti Europos Sąjungos teikiama parama šilumos tiekimo tinklų modernizavimui ir plėtrai „Klaipėdos energija“ pernai pateikė paraiškas 4 projektų finansavimui 2018-2019 metais. LR Ūkio ministerija jau patvirtino paramą dviem klaipėdiečių projektams ir dar dviem atlieka vertinimo procedūras.
„Ateityje ruošiamės nutraukti šilumos gamybą iš Danės gatvės katilinės. O didieji šilumos gamintojai yra įsikūrę pietinėje miesto dalyje. Todėl siekiant užtikrinti patikimą šilumos tiekimą rekonstruosime į šiaurinę miesto dalį vedančią magistralinio vamzdyno atkarpą“, – pasakojo Arūnas Smaguris, AB „Klaipėdos energija“ Šilumos tiekimo tarnybos vadovas.
Pasak A.Smagurio, iki Joniškės gatvės didžioji dalis magistralinių trasų yra atnaujinta, dabar liko nerekonstruota tik orinė trasa per Danės upę.
Vykdant šį projektą nė viena gatvė nebus perkasinėjama. Tik gali tekti kuriam laikui uždaryti dalį eismo juostos ant Mokyklos gatvės tilto, kurioje keičiant vamzdynus dirbs kranai.
Kitas projektas – pakeisti magistralę nuo Šilutės plento į Klaipėdos laisvąją ekonominę zoną, kur įsikūrusi bendrovės Lypkių katilinė bei didžiausi nepriklausomi šilumos gamintojai.
„Ten esančią antžeminę trasą pakeisime požemine. Taip panaikinsime vizualinę taršą ir pasiruošime būsimai Statybininkų prospekto tęsinio į Laisvąją ekonominę zoną statybai“, – aiškino A. Smaguris.
Vykdant magistralinio vamzdyno rekonstrukciją į LEZ irgi bus išvengta eismo trikdymo – gatvių perkasinėti nereikės.
Iš savo lėšų – 5 projektai
„Klaipėdos energija“ uostamiestyje ir Gargžduose prižiūri ir aptarnauja apie 260 kilometrų šilumos trasų. Pagal eksploatacinį ciklą jos susidėvi per trisdešimt metų, tampa nepatikimos ir turi būti keičiamos.
„Kasmet „Klaipėdos energija“ investuoja bendrovės lėšas ir rekonstruoja 7-8 kilometrus vamzdynų. O europinės paramos skyrimas padidina projektų skaičių ir darbų apimtis“, – sakė A. Smaguris. Būtent savo lėšomis uostamiesčio energetikai šiemet finansuos dar 5 trasų rekonstrukcijos projektus.
Sulaukus atšilimo, kai technika ir statybininkai galės pradėti darbus, Taikos prospekte nuo „Avitelos“ iki „Akropolio“ prekybos centrų bus keičiamos kvartalinės ir magistralinės trasos.
„Vamzdynai įrengti žaliojoje juostoje šalia gatvės. Pačio Taikos prospekto dangos neliesime, tačiau nepatogumų gyventojams visgi teks patirti – ten trasos kerta įvažiavimus į kiemus, šaligatvius“, – įspėjo Šilumos tiekimo tarnybos vadovas.
Kadangi darbai prasidės neįprastai anksti ir šildymo sezonas nebus pasibaigęs, keleto namų gyventojai ar įstaigos laikinai – kelias valandas ar pusdienį, kol bus perjungiamas tiekimas iš kitos atkarpos, – turės verstis be karšto vandens ir šildymo paslaugos.
„Jei norime išvengti ilgalaikių avarijų, šilumos nuostolių, turime rūpinti savalaike įrenginių priežiūra. Atsiprašome klaipėdiečių už galimus nepatogumus, bet kito būdo trasų atnaujinimui nėra“, – sakė A.Smaguris.