Šilumininkai už skolas gali atjungti karštą vandenį
2018-04-30

Šilumininkai už skolas gali atjungti karštą vandenį

Šiuo metu šilumą Klaipėdos ir Gargždų miestams tiekianti AB „Klaipėdos energija“ skaičiuoja turinti 9 255 skolininkų. Tuos, kurie neapmoka skolų ilgiau nei 90 dienų, šilumininkai įspėja, jog gali laikinai sustabdyti karšto vandens tiekimą. Per metus, skaičiuojant iki 2018 m. balandžio 1 dienos, šilumininkams skolingų bendrovių, individualių įmonių, biudžetinių įstaigų, pramonės įmonių, Klaipėdos ir Gargždų miestų gyventojų bendra skola už šilumą padidėjo 1,8 procento.

Iš pradžių derybos

„Klaipėdos energija“ darbuotojai nuolat analizuoja, kokie vartotojai tikrai negali susimokėti už šilumą ir suteikia visą turimą informaciją apie lengvatų ir kompensacijų gavimą. Bendraujant su skolas turinčiais vartotojais pirmiausiai atsižvelgiama į pačių skolininkų geranoriškumą.

„Šiuo metu didžiausia problema – bankrutuojantys fiziniai asmenys. Aptarus galimus skolų grąžinimo variantus ir, atsižvelgus į nemokėjimo priežastis, sudarome atsiskaitymo grafikus“, – pasakojo Daiva Drungilienė, AB „Klaipėdos energija“ Skolų valdymo grupės vadovė.

Pasak specialistės, dalis klientų supranta, kad laiku nemokėti nenaudinga, nes skaičiuojami delspinigiai, tenka apmokėti teismines ir antstolių išieškojimo išlaidas. Tačiau yra nemažai tokių, kurie piktybiškai vengia sumokėti skolas, nedeklaruoja vandens skaitiklių rodmenų.

„Susiduriame ir su situacijomis, kai žmonėms tiesiog trūksta noro ar valios susitvarkyti reikiamus dokumentus, kad gautų kompensacijas už šilumą“, – sakė D. Drungilienė.

Teisės aktai leidžia atjungti

AB „Klaipėdos energija“ turi tokių skolininkų, kurie bendrovei nemoka 5 ir daugiau metų. Tik išimtinais, piktybiškais klientų elgesio atvejais, bendrovė pasinaudoja teisės aktų leidžiama priemone – karšto vandens tiekimo atjungimu.

„Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės numato, kad vartotojui, neapmokėjusiam sąskaitos už šilumą ir karštą vandenį daugiau kaip 90 kalendorinių dienų, šilumos tiekėjas turi teisę laikinai sustabdyti arba apriboti karšto vandens tiekimą“, – aiškino  Skolų valdymo grupės vadovė.

Apie tokius veiksmus klientas įspėjamas ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų. Tačiau ir šiuo periodu dar galima išvengti karšto vandens tiekimo apribojimų – jei skola nedidelė ir artimiausiu laiku įsiskolinęs šilumos vartotojas ruošiasi skolą apmokėti, nebūtina atvykti, užtenka paskambinti telefonu Klaipėdoje (8 46) 39 22 22 bei Gargžduose (8 46) 47 06 31 ir informuoti apie skolos grąžinimą.

AB „Klaipėdos energija“

Skolų valdymo grupė